Ogłoszenie

ESO ponownie weźmie udział w FORSCHA

Zarezerwowane miejsce dla astronomii na tej wspaniałej imprezie edukacyjnej

8 listopada 2017

FORSCHA, coroczny piknik naukowy w Monachium, to wydarzenie, którego celem jest zainteresowanie społeczeństwa nauką, technologią, inżynierią i matematyką. Dzięki zróżnicowanemu programowi dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli, wydarzenie zachęca każdego do głębszego poznania świata i Wszechświata, w którym żyjemy. W tym roku impreza odbędzie się w MOC w Monachium w dniach 17–19 listopada 2017 r.

Kontynuując udany ubiegłoroczny udział, ESO będzie miało swoje stoisko podczas FORSCHA, z pokazami na żywo opartymi o aktywności przygotowane dla nowego ESO Supernova Planetarium & Visitor Centre. W tym roku ESO z przyjemnością będzie współpracować z uczniami z Werner-Heisenberg-Gymnasium w Garching, przy wsparciu od Project Management Institute Southern Germany Chapter. Uczniowie będą pomagać uczestnikom FORSCHA sprawdzić możliwości obecnych i przyszłych teleskopów ESO badających zagadki Wszechświata schowane głęboko poza naszym wzrokiem.

Centrum ESO Supernova będzie otwarte w siedzibie ESO niedaleko Garching koło Monachium (Niemcy) w kwietniu 2018 r. Prace konstrukcyjne są obecnie na ukończeniu. Centrum będzie dostarczać bezpłatnej o otwartej (open source) treści instytucji edukacyjnej w dziedzinie astronomii, produkując we współpracy z Education Partner Haus der Astronomie wysokiej jakości programy edukacyjne dla odbiorców w każdym wieku.

FORSCHA jest bardzo popularnym piknikiem naukowym. W ubiegłym roku w imprezie uczestniczyło ponad 55 000 osób. ESO, razem z innymi edukacyjnymi wystawcami, z niecierpliwością czeka na możliwość po raz kolejny zachęcenia uczniów do przedmiotów naukowo-technicznych.

ESO Supernova Planetarium & Visitor Centre

ESO Supernova Planetarium & Visitor Centre powstaje we współpracy pomiędzy Europejskim Obserwatorium Południowym (ESO), a Heidelberg Institute for Theoretical Studies (HITS). Budynek jest darowizną od niemieckiej fundacji Klaus Tschira Stiftung (KTS), natomiast ESO zapewnia działanie placówki.