Ogłoszenie

Opublikowano broszurę o badaniach naukowych z pomocą E-ELT

14 grudnia 2009

Dzięki coraz większym teleskopom ESO, takim jak Bardzo Duży Teleskop (VLT) i coraz czulszym instrumentom, nasza wiedza astronomiczna pogłębia się w niesamowitym tempie, dając odpowiedzi na wiele pytań, ale również przynosząc nowe. Aktualnie planowany przez ESO, 42-metrowy Ekstremalnie Wielki Teleskop Europejski (E-ELT), będzie mógł dociec tych sekretów oraz udzieli odpowiedzi na niektóre z najbardziej istotnych pytań.

ESO przygotowało broszurę zatytułowaną "Poszerzony widok na Wszechświat" prezentującą badania naukowe, które będzie można prowadzić przy pomocy teleskopu E-ELT. Ta 52-stronicowa broszura podaje przykłady fundamentalnych pytań, na które będzie można udzielić odpowiedzi wykorzystując E-ELT. Jakkolwiek, podobnie jak Galileusza zdumiał widok gór na Księżycu oraz księżyców orbitujących wokół Jowisza, tak nas ekscytować będą te okrycia, których nie przewidzieliśmy.

Dokument przygotowało Biuro Naukowe E-ELT korzystając z pomocy Naukowej Grupy Roboczej E-ELT oraz zespołów naukowych konsorcjum studiów koncepcyjnych aparatury dla E-ELT.