Mededeling

ESOcast 89: Chili Chill 8 - de ESO-observatoria vanuit vogelperspectief

29 november 2016

Door de wolkeloze Chileense hemel zweven lijkt misschien iets uit een droom, maar deze ESOcast maakt dit mogelijk. Verbluffende luchtopnamen van de ESO-faciliteiten in Chili bieden een nieuw perspectief op de productiefste astronomische sterrenwachten ter wereld, en tonen hun technische vernuft en de spectaculaire omgeving vanuit een geheel nieuw gezichtspunt.

De tocht brengt ons langs de ESO-sterrenwachten La Silla, Paranal, Chajnantor en ook Cerro Armazones —de site voor de toekomstige European Extremely Large Telescope. De ijle lucht op de extreme hoogte van deze sterrenwachten zorgt voor prachtige, kristalheldere uitzichten over de Atacama-woestijn, vele kilometers in het rond.

Natuurlijk bevinden deze telescopen zich daar vanwege de schitterende show die de Chileense hemel bijna iedere nacht biedt. Timelapse-opnamen van het heelal tonen enkele van  de meest ongelofelijke verschijnselen van het universum dat om ons heen danst.

U kunt zich abonneren op de ESOcast in iTunes, toekomstige afleveringen ontvangen op YouTube of volg ons op Vimeo. Veel andere afleveringen van ESOcast zijn eveneens beschikbaar.

Ontdek hoe je de ESOcast in meerdere talen kunt bekijken .

Screenshot van ESOcast 89