Ogłoszenie

Ogłoszono laureata stypendium na letni AstroCamp 2018

14 czerwca 2018

Spośród ponad 50 zgłoszeń z ponad 10 krajów wybrano zwycięzcę stypendium AstroCamp 2018 oferowanego przez ESO. ESO z przyjemnością ogłasza, że zwycięzcą zostaje Paloma Thevenet, francuska obywatelka mieszkająca we Włoszech.

Poziom zgłoszeń był niesamowicie wysoki, od całej gamy entuzjastycznych przyszłych naukowców i inżynierów chętnych do udziału w tegorocznym obozie. Stypendium od ESO pokrywa pełen koszt obozu, dając Palomie finansowe wsparcie w udziale w tym potencjalnie definiującym karierę wydarzeniu.

AstroCampto program akademicki poświęcony astronomii i fizyce organizowany przez Centre for Astrophysics of the University of Porto (CAUP) i Institute of Astrophysics and Space Sciences. Obóz odbędzie się od 5 do 19 sierpnia 2018 r. w Centre for Environmental Education and Interpretation of the Corno de Bico Protected Landscape, w ustronnym i spokojnym otoczeniu, z dala od miejskiego stresu. Program jest przewidziany dla uczniów szkół średnich z Unii Europejskiej w trakcie jednego z ich ostatnich trzech lat edukacji przed uniwersytetem.

W trakcie dwóch tygodni trwania obozu uczniowie będą obserwowali ciemne nocne niebo zarówno przy pomocy swoich oczu, jak i teleskopów. Będą też prowadzić rozmowy na Skypie z astronomami i fizykami z różnych krajów. Wykonają także projekt obliczeniowy, pracując na danych z jednych z najlepszych teleskopów na świecie. Doświadczenia obozowe wzbogacą też aktywności społecznościowe takie jak turystyka piesza, sport, działalność społeczna i sesje filmów dokumentalnych. Łącznie w obozie weźmie udział 15 uczniów szkół średnich w wieku od 15 do 18 lat.