Ogłoszenie

Dostępny jest Kalendarz ESO 2016

20 sierpnia 2015

Jeden z naszych najbardziej popularnych produktów, Kalendarz ESO 2016, jest teraz dostępny do zamówienia w internetowym sklepie ESO.

Okładkę kalendarza stanowi spektakularne zdjęcie Bardzo Dużego Teleskopu (VLT) obserwującego obszar wokół supermasywne czarnej dziury w centrum Drogi Mlecznej. Natomiast wewnątrz kalendarz zawiera wiele zdjęć kosmosu oraz teleskopów ESO wśród niesamowitych krajobrazów północnego Chile.

Warto wskazać kometę Lovejoy świecącą na zielono nad Obserwatorium La Silla w miesiącu lutym, a także najbardziej szczegółowe zdjęcie Mgławicy Meduza we wrześniu. W czerwcu mamy najostrzejszy obraz wykonany jak dotąd przez ALMA – ostrzejszy niż zazwyczaj wykonywane przez Kosmiczny Teleskop Hubble’a w zakresie widzialnym – pokazujące dysk protoplanetarny otaczający młoda gwiazdę HL Tauri. Każdy miesiąc posiada także oznaczenia faz Księżyca.

Kalendarz mierzy 43 cc 43 centymetry i ma 14 stron oraz kartonową okładkę. Sprzedawany jest w cenie 9,99 euro w ESOshop. Zapasy są ograniczone – nie warto więc zbyt długo zwlekać!