Mededeling

ESOcast 124: Q&A met Tim de Zeeuw, ESO's vertrekkend directeur-generaal (Engels)

24 augustus 2017

In ESOcast 124 blikt ESO’s vertrekkend directeur-generaal Tim de Zeeuw terug op zijn tien jaar bij ESO.

De afgelopen tien jaar verstevigde ESO zijn positie als 's werelds belangrijkste intergouvernementele astronomieorganisatie. In deze periode van groei traden twee lidstaten toe en werden nieuwe telescopen, instrumenten en faciliteiten gebouwd die tot opmerkelijke ontdekkingen leiden of zullen leiden. Als directeur-generaal speelde Tim de Zeeuw een belangrijke rol in de evolutie van ESO en de nieuwe terreinen de organisatie betreedt. De belangrijkste ontwikkeling onder zijn leiderschap is wellicht dat de ESO Council instemde met de bouw van de Extremely Large Telescope. Die telescoop zal een nieuw tijdperk in de sterrenkunde inleiden.

Abonneren op de ESOcasts kan op iTunes, YouTube of Vimeo.

Veel andere ESOcast afleveringen zijn ook beschikbaar.
Ontdekt hier hoe je de ondertitels kunt bekijken of kunt bijdragen aan het ondertitelen van de ESOcast in meerdere talen of vertaal deze video op YouTube.