Tiedote

Tapaa #ESOSupernova

ESO:n toinen sosiaalisen median tapaaminen

10. huhtikuuta 2018

ESO kutsuu 27. huhtikuuta 2018 kaikki digitaalisesta mediasta innostuneet tapaamaan ESO Supernova-planetaarion ja -vierailijakeskuksen, joka on viimeisintä huutoa oleva tähtitieteen yleisökeskus ja joka avaa ovensa seuraavana päivänä.

Meet #ESOSupernova -tapahtuma on kohdistettu innokkaille sosiaalisen median käyttäjille, intohimoisille bloggaajille ja muille digitaalisen sisällön tuottajille sekä paikallisesti (München, Baijeri ja Saksa) että eurooppalaisella ja kansainvälisellä tasolla.

Tapahtuma järjestetään Garchingissa, lähellä Münchenia Saksassa, Euroopan eteläisen observatorion päämajassa, jossa myös ESO Supernova sijaitsee. Tapahtuman suunniteltu kieli on saksa, mutta riippuen osallistujista, myös englantia voidaan käyttää.

Kello 09:00 — 13:00 tapahtuman osanottajat pääsevät nauttimaan ESO Supernovan mukaansatempaavasta kokemuksesta. Erityinen näyttelykierros antaa osanottajille mahdollisuuden kokeilla näyttelyitämme. He ovat myös tervetulleet tutustumaan opetukselliseen ohjelmaamme ja katsomaan paikallisen yrityksen, Softmachine,  tuottaman palkitun planetaarioesityksen The Secrets of Gravity (Painovoiman salaisuudet) 360 astetta kattavassa, kallistetussa planetaariossa, joka on Saksan, Itävallan ja Sveitsin alueen suurin.

ESO Supernova -ryhmä ja ESO:n tähtitieteilijät ovat paikalla toivottamassa osanottajat tervetulleiksi ja vastaamassa heidän kysymyksiinsä.

Rekisteröidäkseen kiinnostuksensa osallistua tapahtumaan digitaalisesta mediasta innostuneiden tulee täyttää tämä kaavake, merkitä heidän verkkokanavansa (blogit, sosiaalinen media, vlogit, jne.) kenttään "Media outlet" ja mainita "Meet ESOSupernova" kentässä "The event you wish to attend". Tapahtuman osanoton rajoittaa 109 istuimen plantaario ja siten valinta tehdään seuraavien kriteerien perusteella. Hakijan tulee:

• Olla innokas ja kokenut digitaalisen median käyttäjä.
  • Olla vähintään 18-vuotias vierailun tapahtuma-aikana.
  • Mieluiten olla vähintään kykenevä keskustelemaan saksaksi ja englanniksi.

Valituille osanottajille lähetetään ilmoitus sähköpostitse tai sosiaalisen median kautta. Varmistathan, että seuraat Facebookissa ja/tai Twitterissä tiliä @ESOSupernovaDE, tai englanniksi Facebookissa ja/tai Twitterissä tiliä @ESOSupernova. Seuraa tiedotteita sekä ESO Supernovalta että yhteisökoordinaattoriltamme Oana Sandu.

ESO Supernova-planetaario ja -vierailijakeskus

ESO Supernova-planetaario ja -vierailijakeskus on Euroopan eteläisen observatorion (ESO) ja Heidelbergin teoreettisen tutkimuksen instituutin https://www.h-its.org/en/ (HITS) yhteistyöhanke. Rakennuksen on lahjoittanut saksalainen Klaus Tschiran säätiö https://www.klaus-tschira-stiftung.de/ (KTS) ja ESO huolehtii sen toiminnasta.

Community Coordinator & Strategy Officer